Rezervácia

Turistika

Nízke Tatry ponúkajú široké možnosti pre milovníkov turistiky od ľahkých až po náročnejšie trasy. Apartmány Jasná a Apartmány Biela Púť sa nachádzajú vo výške cca 1120 m n. m. priamo na Bielej Púti, čo je ideálny východiskový bod mnohých turistických trás. Radi vám s výberom trasy poradíme a v našom obchode v blízkosti apartmánov máme k dispozícii všetko potrebné, vrátane turistických máp aj píšťaliek na odplašenie medveďov.

odporúčame

Vrbické pleso
  • dĺžka trasy 1 km
  • čas trasy 20 min
  • obtiažnosť ľahká

Vrbické pleso

Vrbické pleso je ľadovcové pleso a najväčšie prirodzené jazero v Nízkych Tatrách. Leží vo výške 1 113 m n. m. v hornej západnej časti Demänovskej doliny. Zaberá plochu 0,69 ha, má maximálnu hĺbku 8 m, dĺžku 115 m a šírku 62 m. Je to morénové jazero, ktoré vzniklo po ústupe ľadovca zo severných svahov Chopku a Derešov.

Popis trasy

Od parkoviska za Wellness Hotelom Grand Jasná vedie chodník k Vrbickému plesu. Po pravej strane jazera vedie náučný chodník s informačnými tabulami, ktorý pokračuje ďalej na Tri Vody. Pri plese si môžete oddýchnuť na lavičkách v tichu lesa a pokochať sa výhľadmi na okolité hrebene Nízkych Tatier.

Symbolický cintorín a vyhliadková veža
  • dĺžka trasy 1,8 km
  • čas trasy 50 min

Symbolický cintorín a vyhliadková veža

Popis trasy

Z hlavnej cesty pri Bielej Púti odbočte pri kríži a pokračujte pomerne nenáročnou turisticky značenou žltou trasou popri vyhliadkovej veži, odkiaľ sa môžete pokochať výhľadom na severnú stranu Chopku a Demänovskú dolinu až na Symbolický cintorín obetí Nízkych Tatier.
Alternatívna trasa 2a: Zachádzkou je možné pokračovať ďalej po žltej trase (+2,6 km,+1 hod.), ktorou sa dostanete k Demänovskej Jaskyni Slobody. Na cestu späť k Symbolickému cintorínu využite rovnakú trasu.

Chopok
  • dĺžka trasy 1,8 km
  • čas trasy 8 hod
  • obtiažnosť ťažká

Chopok

Popis trasy

Parkovisko Biela Púť (žltá značka) – Tri vody – sedlo Poľany (červená značka) – Dereše – Chopok – Demänovské sedlo – Krúpovo sedlo (zelená značka) – rázcestie Široká dolina – pod Krčahovom – Lúčky

Chopok - Ďumbier
  • dĺžka trasy 4,4km

Chopok - Ďumbier

Popis trasy

Trasa vedie po červenej turistickej značke od Kamennej chaty pod Chopkom hrebeňom cez Demänovské sedlo (1 756 m n. m.) a Krúpovu hoľu až na najvyšší vrchol Nízkych Tatier - Ďumbier (2 043 m n. m.), odkiaľ je veľmi rozsiahly kruhový rozhľad na takmer všetky pohoria stredného a severného Slovenska. Späť na Chopok rovnakou trasou.

Náučný chodník Demänovská dolina
  • dĺžka trasy 13 km

Náučný chodník Demänovská dolina

Popis trasy

Stredne náročná túra, ktorá v celej dĺžke sleduje náučný chodník Demänovská dolina s 12 informačnými panelmi. Jeden z najkrajších chodníkov v Nízkych Tatrách.

Štart: Wellness Hotel Grand Jasná, parkovisko

Cieľ: Lúčky, zastávka SAD

Náučný chodník: Za Wellness Hotelom Grand Jasná začína chodník a prvá náučná tabula, trasa pokračuje popri Vrbickom Plese a Mikulášskej chate smerom na Otupné a Tri Vody. Odbočíme doľava na červenú turistickú značku na Brhliská, ďalej Pod Orlou skalou a chodník začína strmšie stúpať na Lukovú. Následne klesá k Peknej vyhliadke a traverzuje až k rázcestiu v Širokej doline. Pokračujeme ďalej vľavo po zelenej turistickej značke až na Lúčky.

Siná
  • dĺžka trasy 8 km

Siná

Popis trasy

Výstup začíname od smerovníka Demänovská jaskyňa slobody (830 m.n.m.) po modrej turistickej značke. Po asi 300 m prídeme na rázcestie. Odtiaľ pokračujeme po žltej turistickej značke cez sedlo Sinej (1300 m.n.m.) až na vrchol Sinej (1560 m.n.m.). Z vrcholu je výhľad na Liptovskú kotlinu, Západné Tatry, Demänovskú dolinu, hrebeň Bôra a centrálny hrebeň Nízkych Tatier. Návrat – tou istou trasou.

Lyžiarska škola Veverica

Individuálne aj skupinové lekcie pre deti aj dospelých s profesionálnymi inštruktormi. Pre odvážnych ponúkame lekcie freeridovej školy v jedinom stredisku s oficiálnymi freeridovými zónami v strednej Európe.

Na našej webovej stránke používame súbory cookies. Prezeraním našej webovej stránky súhlasíte s ich používaním a s ukladaním do vášho prehliadača. Viac informácií